Helgen

Mår verkligen så mycket bättre, tack och lov. Tack för det mina underbraste vänner. 
I fredags så var jag hos Amelie,vi såg på idol och bara tog det lugnt.. Synd att min favorit åkte! Fast det var rätt, han var inte alls bra i fredags. Både Alice och Kevin var grymma så egentligen var det inget annat än rätt tycker jag. Efter idol så gjorde vi inte alls så mycket, snackade massa strunt och myste.. Alltid lika trevligt. Riktigt skönt med en slapp fredag och få veta att man dagen efter kan få sova ut.. I like it. På lördagen vaknade vi runt 10.30 konstigt nog var jag väldigt trött. Men efter att kommit igång och ridit och vart i stallet ett par timmar så blev jag pigg.

Jag och Cecilia bestämde oss för att ha det trevligt hemma hos henne på lördag kvällen. Vi gjorde god mat, klyftpotatis, fläskfilé med vitlöksmör och supergod sallad. Eller vi hon gjorde maten och jag var väl bara där som ett mentaltstöd, haha. Vi var verkligen jättehungriga och maten var verkligen jättegod, vi åt som karar, herregud vad mycket vi åt. Haha. Efter att vi ätit och pratat en massa så kollade vi på Narnia, inte riktigt min typ av film men den var okej.. I pausen så gjorde vi efterrätt. Varm banan med smält choklad och glass det var också jättegott. Kände oss som världens fetaste efteråt men annars så. Sen senare kollade vi på någon annan konstig film, den var faktist väldigt rolig, men hel knäpp.. Vi somnade kanske runt två, låg ett tag i sängen och pratade massa. Kvällen var väldigt mysig, länge sen som vi var själva så det var skönt. Underbart var det.



Idag är det söndag och lite sådär deppigt kanske.. Endast två veckor kvar nu och jag längtar riktigt mycket tills vi får jullov. Har prov imorgon i hemkunskap så min dag idag blir till för att plugga till det.. Inte direkt så kul. Och på torsdag har vi SO-prov också, sen slutar vi 12.00 på torsdag så det är skönt. Men efter torsdag är livet underbart inga prov eller något kvar, det gillas..! Så den här veckan ska jag plugga riktigt mycket och sen är det bara att ta det lugnt efteråt. Under jullovet har jag inte speciellt mycket planerat. Maria kanske skulle komma till mig någon dag vore väldigt roligt.
Juste nästa fredag har jag tjejmiddag, det kommer bli as kul och på lördag har Gabriella tjejmiddag så den helgen kommer bli bra. Sen så på söndag tänkte jag faktist börja julhandla lite smått och på måndagen fyller ju jag år! Och hela vecka 51 kommer gå åt julklappar, måste verkligen börja med dom nu orkar inte stressa dom allra sista dagarna.

Nej nu ska jag börja plugga lite smått och sen måste jag ta och äta någon. Vi hörs senare, Puss Ellinor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0